Cellulit na brzuchu – 7 sposobów na pozbycie się skórki pomarańczowej

Spis treści

1. Cellulit na brzuchu - przyczyny

2. Pomarańczowa skórka - jak ją zwalczyć?

3. Jak się pozbyć cellulitu z brzucha? Najlepsze sposoby

3.1. Cellulit na brzuchu - zabiegi

3.2. Ćwiczenia fizyczne na cellulit na brzuchu

3.3. Masaż antycellulitowy brzucha

3.4. Dieta antycellulitowa

3.5. Pielęgnacja przeciw cellulitowi

3.6. Zabiegi

Nieestetyczny, będący przyczyną kompleksów, trudny do zwalczenia. Cellulit! Brzuch, uda, pośladki – głównie pojawia się w tego typu miejscach na ciele. W tym artykule zajmiemy się pierwszym z nich. Jak pozbyć się cellulitu z brzucha i czy w ogóle jest to możliwe? Wyjaśniamy!

Cellulit na brzuchu czy na innych częściach ciała to niewątpliwie jeden z głównych problemów urodowych kobiet. Niestety „pomarańczową skórkę” bardzo trudno zwalczyć – często nie wystarczy prowadzenie zdrowego trybu życia, tj. trzymanie odpowiedniej diety i regularne ćwiczenia fizyczne. 

Cellulit na brzuchu – przyczyny

Jakie są główne przyczyny występowania cellulitu na brzuchu? Są to przede wszystkim:

  • siedzący tryb życia,
  • brak (albo bardzo mało) aktywności fizycznej,
  • niewłaściwa dieta (w tym spożywanie dużych ilości przetworzonej żywności),
  • zaburzenia hormonalne,
  • kłopoty z krążeniem,
  •  noszenie obcisłych ubrań doprowadzających do ucisku tkanek,
  • predyspozycje genetyczne,
  • wady kręgosłupa zaburzające krążenie krwi w nogach. 

Często przyczyny nakładają się na siebie, co wzmaga widoczność pomarańczowej skórki. Im więcej przyczyn, tym często silniejsze objawy, które sprawiają, że cellulit przechodzi w kolejne stadia oraz stopnie zaawansowania. 

hormony a depilacja laserowa

Pomarańczowa skórka – jak ją zwalczyć?

Do leczenia cellulitu trzeba podejść systemowo i przede wszystkim… uzbroić się w cierpliwość. Nie da się pozbyć uciążliwej „pomarańczowej” skórki w kilka chwil. Konieczna będzie zmiana stylu życia, która i tak może nie wystarczyć (ale z pewnością taka metamorfoza odbije się pozytywnie na całościowym zdrowiu). Przede wszystkim warto wyrobić sobie dobre nawyki żywieniowe. Zaliczamy do nich między innymi:

  • picie dużych ilości wody (ta przyspiesza metabolizm),
  • unikanie soli (ta doprowadza do zatrzymania wody w organizmie czego efektem jest np. cellulit wodny na brzuchu),
  • ograniczenie cukru,
  • oparcie posiłków na owocach i warzywach,
  • unikanie przetworzonych produktów,
  • unikanie alkoholu.

Nie bez znaczenia jest też oczywiście aktywność fizyczna. W dzisiejszych czasach bardzo często prowadzimy siedzący tryb życia m.in. w pracy, ale też po pracy. Warto wieczorne oglądanie telewizji zamienić na spacer, basen, rower czy fitness. Obecnie mamy do wyboru szereg opcji, jeżeli chodzi o aktywność fizyczną. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Kolejna pozytywna zmiana na co dzień to ta związana z pielęgnacją ciała. Wbrew pozorom wiele jesteśmy w stanie zdziałać w zaciszu własnej łazienki. Tutaj sekret tkwi, podobnie jak w powyżej opisanych aktywnościach, w systematyczności. Stosuj szczotkowanie na sucho, naprzemienne prysznice (ciepłe – zimne), wysokiej jakości kosmetyki. 

Jak się pozbyć cellulitu z brzucha? Najlepsze sposoby

Skupmy się jednak na pomarańczowej skórce występującej na brzuchu. Jak podejść do walki z cellulitem w tym specyficznym miejscu? Warto zdecydowanie zacząć od powyżej opisanych zmian. To istotna baza, bez której trudno będzie osiągnąć sukces. Sprawdź, co jeszcze warto zrobić. Jeżeli wdrożysz poniżej opisane sposoby jak najszybciej i będziesz je realizować regularnie, to na pewno zobaczysz pożądane efekty. 

🎥 Zobacz wideo: Jak się pozbyć cellulitu?

Cellulit na brzuchu – zabiegi

Możesz od razu wyciągnąć największe działo. Niewątpliwie na górę listy najlepszych sposobów na cellulit na brzuchu wędrują zabiegi medycyny estetycznej. W dzisiejszych czasach korzystają już z nich niemal wszyscy. Trudno się dziwić – są bezpieczne, atrakcyjne cenowo i bezbolesne. Do wyboru masz mnóstwo opcji. W przypadku cellulitu na brzuchu sprawdzi się m.in. masaż podciśnieniowy w postaci endermologii, kriolipoliza czyli leczenie zimnem, albo emsculpting (20 tys. skurczów brzucha w 20 minut). 

Ćwiczenia fizyczne na cellulit na brzuchu

To, że aktywność fizyczna jest niezmiernie istotna w walce z cellulitem na brzuchu, już wiesz. Sprawdź, jakie ćwiczenia warto wykonywać, by wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej właśnie w tym newralgicznym miejscu. Oto kilka przykładowych aktywności fizycznych:

  • brzuszki – wiele osób nie wykonuje poprawnie tego ćwiczenia. Pamiętaj, aby wygodnie rozłożyć się na macie, zgiąć nogi, stopy zostawić przy pośladkach, a kolana rozłożyć na zewnątrz. Spinaj mięśnie brzucha i dotykaj dłońmi wewnętrznej części ud,
  • hula hop – zabawa z dzieciństwa sprawdzi się i w dorosłym życiu! 
  • burpiess – brzmi abstrakcyjnie? Tymczasem to klasyczne ćwiczenie z cyklu „padnij, powstań”. Jest męczące, ale wzmacnia całe ciało, w tym działa na brzuch,
  • leżenie przodem – po prostu połóż się na brzuchu na macie i unieś nogi oraz ręce. Wzrok skieruj w dół tak, aby głowa została przedłużeniem kręgosłupa.

endermologia brzucha, modelowanie sylwetkiPrzeczytaj również: Endermologia na cellulit – fakty, które przekonają Cię do zabiegu!

Masaż antycellulitowy brzucha

Taki masaż możesz wykonywać samodzielnie. Kluczowe, tak jak przy innych sposobach na pomarańczową skórkę, jest robienie tego systematycznie. Możesz masować się pod prysznicem – będzie Ci łatwiej przekształcić tę czynność w nawyk. Warto zaopatrzyć się w tym celu w rękawicę do masażu. Dodatkowo można wesprzeć się kosmetykami antycellulitowymi, np. peelingami czy/i olejkami. Jeżeli nie chcesz sięgać po „gotowce” z drogerii, to przygotuj peeling sama ze zmielonych ziaren kawy. Masaż, by przynosił oczekiwane efekty, musi być wykonywany dynamicznie, szybko. 

Dieta antycellulitowa

O jedzeniu już wspominaliśmy – zbilansowana dieta jest kluczowa w walce z cellulitem, także na brzuchu. Nie chodzi jednak o nie wiadomo jakie rewolucje, dietę pudełkową czy stałą współpracę z dietetykiem. Wybieraj produkty bogate w błonnik i antyoksydanty. Te ostatnie pomogą Ci usuwać toksyny z organizmu. Zrezygnuj z fast foodów (oczywiście od czasu do czasu możesz sobie na nie pozwolić dla równowagi psychicznej), cukrów prostych, dużych ilości soli, gotowych potraw czy sztucznych składników. 

Gdzie znaleźć wspomniany błonnik? W produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych i oczywiście owocach i warzywach. Tych dwóch ostatnich powinnaś jeść jak najwięcej. Warto komponować posiłki tak, aby te składniki stanowiły większość. Antyoksydantów szukaj również w warzywach i owocach, szczególnie porzeczkach, żurawinie, dzikiej różnych, marchewce, burakach czy pomidorach.

Podstawą diety antycellulitowej jest picie dużych ilości wody oraz naparów z ziół. 

Pielęgnacja przeciw cellulitowi

Trudno będzie Ci widocznie zmniejszyć cellulit na brzuchu bez odpowiedniej pielęgnacji. Pamiętaj o regularnym wykonywaniu peelingu (najlepiej w połączeniu z masażem, o którym wspominaliśmy wyżej) i nawilżaniu. W drogeriach znajdziesz ogromny wybór kosmetyków antycellulitowych. Wybieraj najlepiej te o jak najbardziej naturalnym składzie. Sprawdzą się także olejki i wspomniane już wyżej metody – naprzemienne prysznice czy szczotkowanie na sucho.

Zabiegi

Bywa tak, że aktywność fizyczna i dieta nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, warto wtedy wspomóc się nieinwazyjnymi zabiegami wspierającymi proces. W naszych salonach oferujemy zabieg endermologii – masażu podciśnieniowego, który wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, niweluje cellulit i modeluje ciało.

Zapisz się na zabieg lub na darmową konsultację z kosmetologiem i wypróbuj te zabieg!