Twój koszyk jest pusty!

Kilka usług w jednym salonie - 8 korzyści

21 lipca 2023
Porady
Spis treści

Czy warto rozszerzać działalność swojego salonu kosmetycznego? Najrozsądniejsza odpowiedź zapewne brzmiałaby: TO ZALEŻY. Nie da się jednak ukryć, że gabinet z szerokim wachlarzem usług okazuje się być o wiele atrakcyjniejszy w oczach klientek niż podobny, ale z mniejszą liczbą opcji. Zatem decyzja wydaje się oczywista - warto oferować co najmniej kilka usług w jednym salonie. Oto 8 zalet takiego rozwiązania.

Mała liczba usług lub jedna usługa - zalety

Salon kosmetyczny z konkretną specjalizacją niewątpliwie ma swoje plusy, o których na pewno trzeba wspomnieć. Z pewnością, szczególnie na początku, o wiele łatwiej zaistnieć w świadomości klientów specjalizując się w konkretnej dziedzinie. Jeżeli w Twoim gabinecie będzie wykonywany jeden zabieg, to możesz być uznawany za eksperta w tej dziedzinie. To może podnieść Twój prestiż i poziom popularności, choć z drugiej strony stanowi też zagrożenie (jeden choć trochę nieskutecznie wykonany zabieg może zniszczyć renomę całego gabinetu). Eksperckość warto podkreślać w kampaniach reklamowych. 

Inną zaletą specjalizacji jest też większa łatwość w weryfikacji kwalifikacji zatrudnianej kadry. Pracownicy o wiele szybciej stają się ekspertami w jednej dziedzinie (niż w kilku czy kilkunastu na raz). Szkolenia z jednej usługi to też mniejsze koszty. Kolejny sposób na oszczędności w tej sytuacji to wydatki na sprzęt. Z pewnością zostanie w całości wykorzystany. O wiele tańsza może być też eksploatacja lokalu (mniej pracowników, sprzętów, stanowisk itd.). 

undefined

Kilka usług w jednym salonie kosmetycznym - sprawdź korzyści

Bardziej “bezpiecznym” biznesem może okazać się salon kosmetyczny oferujący kilka usług. Dlaczego? Oto korzyści:

Mniejsze ryzyko zamknięcia z salonu w przypadku braku zainteresowania konkretną usługą

Jeżeli oferujesz w swoim gabinecie kosmetycznym jedną usługę, to pojawia się ryzyko jej niskiej popularności. Jeżeli masz szerszą ofertę - najprawdopodobniej znajdą się zabiegi, które będą cieszyć się zainteresowaniem. A to oznacza większe szanse na przetrwanie w razie kryzysu. 

Większe szansę na dobrą kadrę i znane nazwiska

Świat kosmetologii, szczególnie w niewielkim mieście, jest dość mały. Jeżeli będziesz mieć w swojej ofercie więcej usług, to istnieje duża szansa, że uda Ci się pozyskać więcej świetnych fachowców. Pozyskanie prawdziwego eksperta, słynącego z kompetencji w jednej dziedzinie, może być trudne. Wtedy nici z Twojej specjalizacji.

Mniejsze problemy z sezonowością

W kosmetologii dość wyraźnie widoczna jest sezonowość. Jeżeli będziesz oferować jeden rodzaj zabiegu, to spodziewaj się przestojów w niektórych miesiącach. Tę lukę warto wypełnić innymi zabiegami. Tak, aby gabinet działał prężnie przez cały rok.

Pójście za trendami

Dziedzina kosmetologii rozwija się bardzo dynamicznie. Dzisiaj stosowane metody za 5 lat mogą już nie mieć racji bytu. Jeżeli będziesz oferować jeden rodzaj zabiegu, może się okazać, że za jakiś czas Twój salon pozostanie mocno z tyłu. Lepiej mieć szerszą propozycję dla klientek - oczywiście stale rozwijaną.

Oferta dla klientek, które chcą skorzystać z wielu zabiegów w jednym miejscu 

Pamiętaj, że współczesne kobiety często są zabiegane i chcą szybko zauważyć efekty w swoim wyglądzie. Jeżeli skorzystają u Ciebie z oferty kilku zabiegów, to jest duża szansa, że wrócą tu ponownie. Gabinet z jedną metodą zapewne nie zainteresowałby ich wcale. Nawet w przypadku specjalizacji.

Mniejsze problemy związane z awarią sprzętu

Jeżeli sprzęt, na którego działaniu opiera się praca całego gabinetu, zawiedzie to... Twój gabinet przestaje działać. Lepiej oprzeć swój biznes na kilku nogach, a nie na jednej, w dodatku dość kruchej i chwiejnej. 

Satysfakcja dla pracowników

Jeżeli Twój salon kosmetyczny opiera się głównie na jednym zabiegu, ale stale poszerza swoją ofertę, to jest to też szansa dla Twojej kadry na dokształcanie się. Być może niektórzy odkryją nowe powołanie. W dynamicznie zmieniającym się środowisku będą mieć na to szanse. A brak nudy w pracy = nowe wyzwania. Dla ambitnych osób to ogromna szansa! A przecież tylko takich pracowników chcesz zatrudniać, prawda? 

Większe zyski

Jeżeli już "złapiesz" jakąś klientkę i ta będzie bardzo zadowolona z Twoich usług, możesz zaoferować jej inne swoje usługi. Szeroka oferta to ogromna szansa na dopieszczanie klienta!

undefined

Rozwój, satysfakcja i… większe pieniądze. Rozwijaj swój salon kosmetyczny, by cieszyć się sprawnie działającym biznesem. 

Oceń artykuł:
Średnia ocena: 5.00
Ilość ocen: 2
Podziel się:
facebook-icontweet-icon
Kategorie
Wszystkie
Depilacja
Ciekawostki
Em-spec
Endermologia
Nowinki
Pielęgnacja
Porady
Technologia
Wszystkie

Najnowsze artykuły

Aerobik w wodzie - czy pomaga w utrzymaniu sylwetki?
Aqua aerobik to forma treningu odpowiednia dla osób w każdym wieku, ponieważ przynosi widoczne efekty nie tylko w redukc...
Modelowanie nosa - na czym polega?
Odpowiednia krzywizna, proporcje, symetria - nos, centralny element naszej twarzy, odgrywa kluczową rolę w definiowaniu ...
Jak regulować brwi męskie? Poradnik krok po kroku
Wyregulowanie brwi u mężczyzn, mimo że niektórym może wydać się zbędne, stanowi istotny aspekt osiągnięcia atrakcyjnego ...

Proponowane zabiegi